Despre lipsuri

Una din prietenele mele mi-a zis să fac o listă cu tot ceea ce NU o să îmi lipsească acum, când nu mai faci parte din viața mea. Spune ea că așa o să văd mai ușor partea plină a paharului. Am incercat să fac, licuriciule, o astfel de listă.
…NU o să îmi lipsească încăpățânarea cu care vroiai să mă contrazici pentru cele mai nesemnificative lucruri, doar de dragul de a te simți tu mai puternic;
…NU o să îmi lipsească stăpânirea ta de sine când începeam să plâng;
…NU o să îmi lipsescă tonul tău condescendent din dățile în care vroiai să muți vina la mine;
…NU o să îmi lipsească egoismul cu care investeai totul în tine;
…NU îmi vor lipsi eternele miștouri răutacioase și deseori mediocre;
…NU o să îmi lipsească să îmi spună cineva ce e mai bine pentru mine, ce simt eu și cum sunt eu de fapt;
…NU o să îmi lipsească dezordinea pe care o lăsai mereu în casă;
…NU o să îmi lipsească faptul că trebuia mereu să mă rog de tine să o scoți pe Lady afară sau să îi cumperi mâncare;
…NU o să îmi lipsească toate cablurile încâlcite de la zecile de gadgeturi pe care nu le foloseai, dar pe care le cumpărai în prostie;

Ce nu mi-a spus prietena mea a fost că atunci când faci o astfel de listă îți vin imediat în minte și toate lucrurile care îți vor lipsi. De multe deja mi-e dor. Mi-e dor de mor… (e paradoxal cum replici care ni se par clișee, capăta alte sensuri când suntem noi cei care trăim povestea)

miss things
…mi-e dor să adorm cu brațele tale în jurul meu;
…mi-e dor să mă trezesc dimineața și să îți simt atingerea pe buze, semn că m-ai pupat înainte să ieși pe ușă;
…mi-e dor să mă uit cu tine la filme, joi seara, în timp ce devorăm mâncare chinezească;
…mi-e dor să te văd jucându-te cu Lady;
…mi-e dor să îmi povestești cum a fost ziua ta la muncă;
…mi-e dor de glasul tău și tonul pe care îl aveai de fiecare dată când mă alintai. Mi-e dor să te aud spunând ”gărăgărița mea”;
…mi-e dor să îți simt degetele pe genunchiul meu, ori de câte ori devin neliniștită;
…mi-e dor chiar și de fredonatul tău enervant și obsesiv al unor melodii cretine;
…mi-e dor de Univers cu NOI în el.

Asta e problema cu lipsurile… Le resimți doar pe cele care te privează de ceva bun. Cele care te țin ferit de ceva rău nu le mai privești ca pe lipsuri. Și indiferent de ce crezi tu, eu ȘTIU că lumea e mai săracă fără NOI.

Leave a Reply

