Ajun de Crăciun post-apocaliptic

Iată-mă în Ajunul Crăciunului. Sfărșitul Lumii nu a venit. Însă a venit momentul de care mi-a fost cel mai teamă. Sunt acasă. Eu și Lady. Atât. Știam că așa va fi. Toată lumea e plecată din oraș sau cu familiile sau cu partenerii de viață. Eu.. ăsta e orașul meu, partener de viață nu mai am și familia… nici nu vreau să intru în aceste detalii.

E seară… e liniște. Mi-am umplut o oră reparând instalația de beculețe de la geam. Apoi încă două dând mesaje personalizate oamenilor. Admit, nu e un gest complet altruist… răspunsurile la ele îmi dau un sentiment de liniște și siguranță. Apoi mi-am fiert o cană mare de vin cu scorțisoară și portocale. Ar trebui să ajute! Lady stă sub brad și ronțăie de zor osul mare pe care l-a primit de la Moș Crăciun… a fost ciudat să nu mai am de pregătit atâtea cadouri ca în ultimii ani…

Christmas tree with presents and fireplace with stockings

Aș fi putut să nu fiu acasă, să nu fiu singură. Chiar și cu tine plecat. Am primit destul de multe invitații în multe locuri… unele de la ”alți ei”. Dar am simțit că nu pot… nu încă. E prea devreme pentru mine. Am preferat liniștea casei ce ne-a găsit împreună la ultimele 3 Crăciunuri. M-am gândit la tine… știu sigur că nu ești singur. Nu e deloc genul tău. Știu și că nu te-ai gândit la noi… Mi-e din ce în ce mai clar că nu mai existăm. Doar în povestea mea copilăroasă, în care miracolele de Crăciun se întâmplă, NOI mai existăm…

În timp ce îmi savuram vinul fiert am început o conversație interesantă pe chat. Aparent mereu mai există cel puțin o persoană care petrece sărbătorile după un scenariu post-apocaliptic, în care totul e cufundat într-o mare de liniște și singurătate. Cert e că am reușit să pășesc în ziua de 25 fără să mă gândesc la tine… Finalmente. După o lună, mintea și sufletul meu au luat o pauză. Cine știe? Poate chiar există viață după NOI, poate chiar o să reușesc să îmi iau Rămas Bun la un moment dat. Poate… dar sigur nu e azi acea zi. Crăciun fericit, licuriciule!… Pentru mine, sub brad, într-un colț, se află un cadou în plus…

2 comments on “Ajun de Crăciun post-apocaliptic

  1. Dacă “licuriciul” este conştient de o asemenea suferinţă, dar preferă detaşarea definitva, probabil e mai bine că a făcut-o acum…după 4 ani…decât mult mai târziu, când poate damage-ul ar fi fost mai mare…

Leave a Reply

