Dragostea durează 3 ani?

Fiind prinsă în propria-mi relație, al cărui declin (fie și nedeclarat) începuse de 1 an, nu am mai fost atentă la ceea ce se întâmplă în jurul meu. Mai mult, aveam senzația că în curțile tuturor relațiilor este roz și că doar la mine devine gri și asta mă determina să pun și mai multă presiune pe ideea de a găsi și remedia fisura. Aparent era nevoie să schimb întreaga ”instalație”, fisura devenise o prăpastie…

Trezită la realitate m-am reconectat cu oamenii pe care îi neglijasem și din viața cărora făcusem parte în ultimii ani doar de la distanță. Și am văzut dincolo de aparențe, aceste mici detalii pe care eu însămi fusesem o maestră în a le menține, relațiile prietenelor mele, cele după care uneori, în sine mea, tânjeam… sunt la fel de fisurate precum era a mea. Frustrări pe care le recunosc și la mine, neîmpliniri pe care și eu am încercat să le ascund sub un covor imperial de catifea, dezamăgiri nespuse… Toate aceste relații au ajuns la momentul 3 ani. Așadar, nu pot să nu mă întreb: dragostea chiar durează (doar) 3 ani?!

Și poveștile cu bătrâneii care se plimbă prin parc la 70 de ani ținându-se de mână?! Și poveștile cu prințese și happy-end? Și jurământul ”până când moartea ne va despărți”? (Ah, stai… că nici până acolo nu se mai ajunge…) Eu refuz să cred că orice relație se termină după 3 ani… refuz! Probele îmi sugerează că sunt visătoare, dar mai bine așa decât să încep orice drum cu ideea că are termen de garanție.

Ce se întâmplă în acești 3 ani? Poate e monotonia, poate siguranța de sine. Eu mereu am zis, chiar și în relația care m-a adus în această călătorie de rămas bun, că siguranța e o mare problemă. Dacă ai ști că AZI e ultima ta zi cu o persoană care ți-e dragă, cum te-ai purta cu ea? Vă spun eu: ca și cum ar fi centrul Universului! Dacă ai conștientiza că poți pierde în orice moment o persoană pe care o iubești… te-ai asigura să știe cât de importantă e pentru tine. Ai fi atent la ce își dorește, nu ai lăsa loc de indiferență și cuvinte șterse, ai fi plin de grijă și recunoștință.

die tomorrow

Ce vreau să spun e că, deși sună precum un clișeu, ar trebui să ne purtăm cu cei pe care îi iubim de parcă ar fi ultima zi în care îi avem alături. La un moment dat, asta va fi realitatea. Iar noi vom merge mai departe și fără ei. Dar și fără regrete.

4 comments on “Dragostea durează 3 ani?

  1. Atata timp cat cei doi gasesc intotdeauna ceva nou de facut, cat timp reusesc sa se mai surprinda..dragostea sigur nu dispare.
    Plus ca monotonia apare doar atunci cand cel de alaturi nu mai are nimic nou de oferit. Parerea mea.

  2. Cred ca e un mit ca oricare altul. Pentru cei care se iubesc cu adevarat dureaza mult mai mult numai ca astfel de perechi sunt relativ putine.
    Pentru mine, personal, dragostea cu siguranta dureaza mai mult, Cand ma indragostesc o fac pentru totdeauna. Din pacate o relatie implica doua persoane…

  3. Nu cred povestea cu trei ani! nu dau neaparat relatia mea ca exemplu, dar am in jur relatii mai lungi, si dragosteala lor e mare! si nu cred nici in explicatia celor care spun ca in timp dragostea se inlocuieste cu prietenia! cred ca acolo unde a fost dragoste de la inceput o sa fie pana la capat! acolo unde dragostea a inceput cu compromisuri si imbatari cu apa rece prin ignorarea problemelor, apar si fisurile si normal ca “dragostea” fuge in timp!

  4. Love lasts forever. Passion last for three years.
    Singurul avantaj este ca pasiunea poate reveni pe bucati, fugitiv, cand si daca cei doi stiu s-o readuca…pentru o mai gusta din cand in cand.
    Un lucru e cert insa (in opinia mea). Daca iubesti, e pentru totdeauna. Daca a durat doar 3 ani, a fost doar pasiune si atat, nu iubire. Poate nu pentru ambii, dar nu mai conteaza… Cand te desparti dupa 3 ani, unul dintre parteneri n-a iubit ci doar s-a infruptat din pasiunea traita la comun de cei doi…

Leave a Reply

